دوشنبه ؛ 26 شهريور 1403
09 تير 1401 - 11:47

درماندگی لانه عنکبوت اسرائیل مقابل حملات سایبری

صهیونیستها که ادعا می‌کنند در اطراف خود حصار آهنینی کشیده‌اند که قابل نفوذ نیست، اما این روزها در مقابل حملات سایبری چنان مستأصل شده‌اند که لب به اعتراف گشوده و در مقابل از قدرت فزاینده ایران و محور مقاومت در عرصه سایبری سخن می‌گویند.
کد خبر : 12120

پایگاه رهنما:

رژیم صهیونیستی که در تولید بدافزارهای جاسوسی برای شنود مقامات خارجی سرآمد است، اما در جلوگیری از حملات سایبری به نهادهای امنیتی خود عاجز مانده است. هر چند مقامات اسرائیلی تاکنون حملات سایبری به اماکن نظامی و اقتصادی این رژیم را مخفی نگه داشته بودند اما موج این حملات در ماه‌های اخیر چنان گسترده بود که نتوانستند آنرا مخفی نگه دارند.

نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل در سخنانی با تایید حملات سایبری به زیرساختهای این رژیم گفت که شرکتها مسئولیت‌هایی برعهده دارند که باید آن را تحمل کنند و اگر اطلاعات اعضا لو برود این خود شرکتها هستند که باید برای آن چاره اندیشی کنند.

رژیمهای به شدت امنیتی همواره تلاش می‌کنند تا نقاط ضعف خود را تقویت کرده و در مقابل تهدیدات خارجی امنیت بیشتری داشته باشند و رژیم صهیونیستی هم باتوجه به درگیر بودن با جبهه مقاومت، بنابراین از این قاعده مستثنی نبوده و همواره به دنبال کاهش میزان آسیب‌پذیریهای خود است اما حملات سایبری این روزها بلای جانشان شده است و حتی نمی‌توانند جلوی حملات به رسانه‌های داخلی خود را بگیرند.

رژیم صهیونیستی در یکسال گذشته بارها با حملات سایبری روبرو شده است و یک گروه هکری به نام «عصای موسی» بارها به دستگاه‌های امنیتی اسرائیل نفوذ کرده و اطلاعات زیادی را به دست آورده است و با آسیب‌رساندن به بخش‌های مالی و زیربنایی رژیم، نگرانی صهیونیتسها را موجب شده است.

این گروه اخیرا با انتشار یک ویدئو از دست‌یابی به شماره تلفن‌همراه سخنگوی سابق ارتش رژیم صهیونیستی، فرمانده سابق جبهه شمالی در اراضی اشغالی و رئیس سابق یگان «MIA»  در سازمان جاسوسی موساد خبر داد. این گروه تحت عنوان «ما به شما هشدار دادیم» اعلام کرد که این تازه شروع کار است. شما این ماجرا را شروع کردید؛ اما ما به آن پایان خواهیم داد و آسیب‌های جبران‌ناپذیری در زمینه سایبری و زیرساخت‌ها متحمل خواهید شد.

این گروه پیشتر نیز با حمله سایبری به سرورهای اطلاعاتی شرکت‌های صهیونیستی، اسنادی از جمله شناسنامه، اوراق دفاتر وکلا، چک‌ها، گزارشهای مالی به دست آمده را هک و منتشر کرده بود. عصای موسی همچنین دوربین‌های مداربسته در خیابان‌های فلسطین اشغالی و دوربین‌های شرکت «رافائل» فعال در زمینه تولید تسلیحات نظامی برای ارتش رژیم صهیونیستی را نیز هک کرده بود.

سال گذشته عصای موسی از یک غافلگیری برای وزارت جنگ رژیم صهیونیستی خبر داد. این گروه با نفوذ به سیستم‌های فوق امنیتی وزارت جنگ این رژیم، اطلاعات صدها نظامی ریز و درشت ارتش از جمله اسامی، ایمیل، آدرس و شماره‌تلفن‌ها و فایلی شامل اطلاعات بنیادی گردان رزمی این رژیم موسوم به «گردان الفون» را هک کرد. علاوه بر این، فایل‌های هک شده شامل مشخصاتی از نامزدهای پیوستن به دستگاه‌های امنیتی، اطلاعات شخصی حساس مانند وضعیت روانی، اجتماعی و اقتصادی نظامیان ارتش این رژیم بود.

این گروه همچنین توانسته به اطلاعات شخصی مقامات اسرائیل هم نفوذ کند و چند ماه پیش با انتشار عکسی از بنی‌گانتس، وزیر جنگ این رژیم روی رایانه‌های این وزارت ضمن تهدید وی، مجموعه ارتش و نهادهای امنیتی این رژیم را تحقیر کرد. از دیگر فعالیت‌های این گروه نفوذ در دستگاههای مالی و امنیتی و زیرساختها اسرائیل بوده به صورتی که شعار «ما با چشمان شما می‌بینیم» نشان می‌دهد که چقدر اسرائیل در مقابل این حملات آسیب پذیر است.

حتی بارها سایت رسانه‌های صهیونیستی هک شده و هکرها تصویری گرافیکی از حمله موشکی به سایت اتمی دیمونا منتشر کردند که در آن از یک انگشتر عقیق در یک مشت گره شده، یک موشک به سوی محلی که نمادی از کوره هسته‌ای اسرائیل در دیمونا است، شلیک شده است. اخیراً روزنامه جروزالم پست فاش کرد که در مقطع زمانی 2020 تا 2021 و زمانی که حملات سایبری در سطح جهان حدود 50 درصد افزایش یافته بود این میزان افزایش برای اسرائیل 92 درصد بود و نشان می دهد که رژیم صهیونیستی در مواجهه با این گونه حملات بسیار متزلزل است.

در حملات سایبری که در اواخر خردادماه امسال روی داد و طی آن سایت‌های وزارت کشور، بهداشت، دادگستری و رفاه و همچنین دفتر نخست وزیری از کار افتاد، صهیونیستها اعتراف کردند که این بزرگترین حمله به زیرساختهای این رژیم بود. در ماجرای هک آژیرهای خطر در سرزمینهای اشغالی که اخیرا انجام شد نیز دهها هزار صهیونیست از ترس حملات احتمالی به پناهگاهها فرار کردند و با این وجود، در صورتی که حمله واقعی  به سرزمینهای اشغالی انجام شود امنیت و آرامش از اسرائیلی‌ها سلب خواهد شد.

با مشاهده روند ضربه‌پذیری‌های رژیم در برابر حملات سایبری، در صورتی که موج حملات گسترده علیه شبکه‌ها و زیرساختهای اسرائیل ادامه‌دار باشد زندگی در سرزمینهای اشغالی نیز مختل خواهد شد و سردرگمی صهیونیستها و ناتوانی تل‌آویو در مقابله با اینگونه حملات، می‌تواند به اعتراضات اداخلی هم منجر شود.

 

حملات سایبری، خط مقدم جنگ محور مقاومت و رژیم صهیونیستی

بدون تردید تقابل محور مقاومت و اسرائیل این روزها در همه زمینه‌ها جریان دارد. از جنگ لفظی مقامات گرفته تا خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای و ترورها، این تقابل به وضوح قابل مشاهده است. اکنون درگیریها بیشتر در حوزه سایبری انجام می‌شود که هم هزینه‌های کمتری دارد و هم از تقابل مستقیم بین دو طرف جلوگیری می‌کند.

باتوجه به اینکه صهیونیستها هر گونه حمله سایبری علیه خود را به ایران و محور مقاومت نسبت می‌دهند و چون از جزئیات چنین حملاتی به خوبی آگاه هستند و می‌دانند چه ضرباتی بر نهادهای امنیتی‌شان وارد شده، بنابراین ناچاراً برای توجیه ناتوانی خود به قدرت بالای مقاومت در بخش سایبری اعتراف کرده اند. در همین زمینه رئیس دایره سایبری رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه در سخنانی گفت که ایران به همراه حزب‌الله و حماس به رقیب برتر اسرائیل در عرصه سایبری تبدیل شده است. این مقام اسرائیلی با بیان اینکه این رژیم قصد ایجاد یک «گنبد آهنین سایبری» را دارد گفت، ما ایرانی‌ها را می‌بینیم، می‌دانیم چطور کار می‌کنند و در آنجا حضور داریم. این مقام رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد که تل‌آویو تلاش خواهد کرد با استفاده از مکانیسم‌های جدید امنیت سایبری خود را ارتقا بخشیده و حملات سایبری را کاهش دهد. به ادعای این مقام اسرائیلی، صهیونیستها سال گذشته حدود ۱۵۰۰ حمله سایبری مختلف علیه جبهه داخلی را خنثی کرده‌اند که از سوی ایران انجام شده بود.  

ادعای این مقام صهیونیست درباره زیرنظر داشتن تحرکات سایبری علیه نهادها و سازمان‌های تل‌آویو درحالی مطرح شده است که رسانه‌های صهیونیستی اخیرا فاش کردند که هکرهای ایرانی پست الکترونیک یک سرلشکر احتیاط ارتش را هک کردند و به نام او حملات الکترونیکی علیه ساختار سیاسی، دانشگاه و تجاری سطح بالای اسرائیل را به انجام رساندند.

اسرائیل درحالی دنبال تاسیس گنبد آهنین سایبری است که گنبد آهنین نظامی این رژیم که با هزینه‌های گزافی ساخته شده است، حتی در رهگیری موشکهای حماس هم ناتوان است و در جنگهای اخیر ناکارآمدی آن به اثبات رسیده است. حملات سایبری اخیر به زیرساختهای امنیتی و اقتصادی رژیم نشان داد که در صورت بروز جنگ بین تل‌آویو و محور مقاومت، به ویژه فلسطینی‌ها، این رژیم به شدت آسیب پذیر است و حتی می‌توان با هک کردن گنبد آهنین و پدافند هوایی و تجهیزات راداری این رژیم ضربات سختی را به آن وارد کرد.

اینکه مقامات تلآویو ادعا می‌کنند سال گذشته فقط 1500 حمله سایبری را خنثی کرده و احتمالا با هزاران حمله دیگر نتوانسته‌اند مقابله کنند، بیانگر این است که کابینه نفتالی بنت نه تنها در مقابله با این حملات موفق نبوده بلکه در دوره او این حملات شدت گرفته است.

باتوجه به موج حملات سایبری علیه دستگاههای امنیتی و مالی اسرائیل، این نگرانی در بین صهیونیستها افزایش یافته است که احتمال چنین حملاتی به تاسیسات هسته‌ای این رژیم هم در آینده وجود دارد.

حملات سایبری اخیر به زیرساختهای اسرائیل این مسئله را بازگو می‌کند که مقامات این رژیم هم از این حملات در امان نیستند و در آینده حملات هکرها بیش از پیش افزایش خواهد یافت تا ضربات سنگینی به این رژیم وارد کند. حملات سایبری دو گروه هکری عراقی که روز سه شنبه به زیرساختهای اسرائیل نشان می‌دهد که همه اضلاع محور مقاومت بایکدیگر در یک جبهه واحد قرار دارند و اگر زمینه فراهم شود، از هر سو به رژیم صهیونیستی ضربه وارد خواهند کرد. 

 

بازدارندگی در عرصه سایبری

تا چندی پیش اسرائیل در عرصه سایبری قدرت زیادی داشت و با حملات سایبری مثل «استاکس نت» در تاسیسات و زیرساختهای هسته‌ای ایران خرابکاری می‌کرد اما اکنون محور مقاومت هم به چنان قدرتی در عرصه سایبری دست یافته است که در مقابل صهیونیست‌ها دست بسته نیست و حتی موج حملات محور مقاومت بیش از طرف صهیونیستی است. به نوعی محور مقاومت با چنین حملاتی نشان می‌دهد که دوران «بزن در رو» برای تل‌آویو تمام شده است و اگر صهیونیستها یک ضربه بزنند دو ضربه را متحمل خواهند شد. به عبارتی، می‌توان گفت که محور مقاومت به چنان سطحی از بازدارندگی در عرصه سایبری دست یافته است که صهیونیستها بعد از این در حملات این چنین همه جوانب را در نظر خواهند گرفت تا در محاسبات خود اشتباه نکنند.

محور مقاومت سالهاست که در مقابل رژیم صهیونیستی به سطح قابل توجهی از بازدارندگی نظامی دست یافته است و بازدارندگی در عرصه سایبری هم می‌تواند هزینه‌های تل‎‌آویو را بالا ببرد. اینکه صهیونیستها اعتراف می‌کنند که حزب‌الله و حماس در وقوع جنگ روزانه هزار موشک می‌توانند به سمت سرزمینهای اشغالی شلیک کنند، اکنون در عرصه سایبری همین مسئله صادق است و می‌تواند آرامش را از صهیونیستها بگیرد.

منبع: الوقت

ارسال نظرات